Recenzia Conversations with Friends: Adaptácia De-Irish Sally Rooney je pomalá a solipsistická

Je to všeobecne uznávaná pravda – aspoň medzi ľuďmi určitého veku a sociálno-ekonomickej demografickej skupiny – že Rozhovory s priateľmi je najlepším románom Sally Rooney, debutom lepším ako jeho uznávané pokračovanie, Normálni ľudia. Nie je teda prekvapením, že BBC sa vracia na územie, ktoré vytvorilo roky 2020 Normálni ľudia jeden z prvých skutočných zásahov lockdownu, a Tigrí kráľ pre generáciu, ktorá veselo rozhadzovala svoje hypotekárne peniaze na kurkumové latté. Rozhovory s priateľmi vracia vzorec tak verne, že ani absencia akejkoľvek naratívnej kontinuity nemôže zabrániť tomuto pocitu ako pokračovanie.

Rozhovory s priateľmi sleduje zamotané životy Frances (nováčik Alison Oliver) a BobbiAmerický med‘s Sasha Lane), ktorí sú najlepšími priateľmi, bývalými milencami a na ich večnú hanbu aj výkonnými básnikmi. “Ste spolu dosť intenzívni,” Nick (ObľúbenéJoe Alwyn) poznamená, keď ich manželka Melissa priviaže na večeruDievčatá‘Jemima Kirke). Nick a Melissa, herec a spisovateľ, sa stávajú pre dievčatá zdrojom fixácie. Frances sa do Nicka zamiluje a zamiluje si ho, kým Bobby sa unáša v koketnom stretnutí s Melissou. “Vieš si ich vlastne predstaviť samostatne?” pýta sa Bobbi, keď ona a Frances prichádzajú do tohto manželstva.

Ako diváci nemusíme (aj keď možno chceme). Rozhovory s priateľmi je príbeh o domovej invázii: Frances a Bobbi fúkajú ako drsný vietor od Írskeho mora. Frances, samozrejmá komunistka, je celá rozčúlená nad nábytkom z polovice storočia. “Váš dom je veľmi cool,” hovorí. “Vy dvaja ste takí dospelí,” dodáva Bobbi. Táto lesklá dyha života Nicka a Melissy – základný kapitalistický impulz konzumovať a vlastniť – je ústrednou, no agnostickou kritikou seriálu. Na otázku, prečo píše poéziu, Frances odpovedá, že má rada „nestálosť“. “Je mi trochu zle, keď pomyslím na to, že to trvá večne,” dodáva. Nakoniec nájde svoju myseľ, svoje telo, svoje skúsenosti, všetko skomodifikované jej románikom s Nickom. Uveďte veľa nešťastného uvažovania o konečnom stave nešťastia ľudstva.

Príbeh patrí Frances a Alison Oliverová – celá úzkostlivá – hryzie si pery a nervózne suché lastovičky – viac než nesie kúsok. Je to osamelá keltská prítomnosť v produkcii, ktorá sa cíti nápadne zbavená Írska: Bobbi je teraz Američanka a Melissa Angličanka. Tieto vystúpenia sa cítia veľmi v rámci zaužívaných rozsahov ich hercov (och, wow, je to Jemima Kirke, ktorá hrá ženu, ktorá maskuje svoju zraniteľnosť hlučným sebavedomím!), Ale koluje tu množstvo charizmy. Londýnsky chlapec Joe Alwyn (ktorý vyzerá neskutočne, treba povedať, ako zlatý retriever) pôsobí na írsky lilt tak jemný, že je takmer nezistiteľný, ale dokáže zachytiť niečo z Nickovej bezpohlavnej sexice (ako dobre čitateľný, emocionálne manipulatívny Ken bábika).

Rozhovory s priateľmi je dlhá. Séria má 12 epizód. Moje vydanie románu v Spojenom kráľovstve má 321 strán, čo znamená, ako ma uisťujú rôzni boffinovia, že každá epizóda predstavuje asi 27 strán akcie. Problém protrakcie (alebo kompresie) je endemický v adaptácii románov, ale tempomat Rozhovory s priateľmi cíti sa tak zhovievavo malátny, prostredie (či už v Írsku alebo Chorvátsku) sa tak tiesnivo opakuje, že účinok je v najlepšom prípade hypnotický a v horšom uspávajúci. „Je to správna hra,“ hovorí Nick o Tennessee Williamsovi Mačka na horúcej plechovej streche“Tam, kde sa niečo deje.” Zdá sa, že to hrdo oznamuje, že je to naopak.

Aj keď je šou nepochybne pomalá, solipsistická a sebaistá, má ambientnú príťažlivosť. Je to televízia navrhnutá tak, aby ste ju sledovali kútikom oka pri rolovaní cez Instagram a pozerali sa na cudzincov súčasne na dvoch obrazovkách. A ak vás nenadchne predstava, že budete sledovať, ako sa životy skupiny mileniálov s väčším nárokom odvíjajú tempom, ktoré je bližšie ku kapitánovi Tomovi ako Mo Farahovi, existuje množstvo záberov zblízka na bozkávanie krásnych ľudí, aby vás rozptyľovali. Na koniec, Rozhovory s priateľmirovnako ako jeho postavy, nemá veľa čo povedať, ale trvá to milo.