Recenzia Modern Love Mumbai: Vďaka sérii Amazon Prime sa do mesta znova zamilujete

Šesť milostných príbehov. Šesť ód na Bombaj. Modern Love, šialene populárna rubrika NYT, ktorá bola natočená ako séria odohrávajúca sa v New Yorku, má teraz Bombajská verzia, mesto, ktoré je v mnohých ohľadoch sestrou duše NYC – svojou schopnosťou absorbovať milióny ľudí, ktorí sem stále prúdia, a pridať sa k tým, ktorí tam už sú a namáhajú sa. Kam idete, okrem prímoria, na trochu vzduchu, trochu poletovania, veľmi potrebného oddychu od každodenných sporov? A k príbehom, ktoré dávajú nádej.

Nie nadarmo, ako hovorí klišé, je Bombaj najkozmopolitnejšie zo všetkých indických miest. Aj keď sa do nej vkráda parochializmus, podáva svoje štedré zbrane migrantom z celej krajiny, ktorí sa podrobujú jej chaotickému objatiu, pretože im dáva šancu byť niečím, čím nie sú, možno snívať a spôsob, ako si ich naplniť.

Hanblivý čerstvý chlapík si ide ráno zabehať a cez deň sníva o staršej žene (Sarike), aj keď hromadí jeden odmietnutý list za druhým pri hľadaní tej prchavej práce. Novinky blikajú, ona tiež. Manzu (Pratik Gandhi) je v skrini a odháňa návrhy na sobáš od svojich ustaraných ľudí: oslobodí ho jeho chorá stará mama (Tanuja), aby sa mohol tešiť zo svojej jedinej pravej lásky? Neočakávané spojenie medzi chlapcom, ktorý chce byť v Thajsku, a mestskou dievčinou, ktorá hľadá toho pravého (Masaba Gupta), sa odohráva v krkolomných konverzáciách (veľmi Richard Linklater?) Pre obavy o životné prostredie a chutné jedlo. misál: je to niečo ako kuriozita, alebo sa toho budú môcť držať? Majetnícka mama (Yeo Yann Yann) čínskeho pôvodu sa drží svojich tradícií a svojho syna (Meiyang Chang), pričom odháňa „vegetariánskeho daayana“ (Wamiqa Gabbi). Vydatná kašmírska mladá žena (Fatima Sana Shaikh) spoznáva radosť zo slobody, keď prechádza neprekonateľnou vzdialenosťou medzi dierami džhuggi v Bombaji a luxusnými výškovými budovami. A veľmi zosobášený pár (Arshad Warsi a Chitrangda Singh), on stála „neskoro“, ona reptiaca mama pochovaná požiadavkami „pati“ a „bachcha“, sa snaží nájsť svoje spisovateľské mojo – rozkošnú Warsi vydávajúcu odtiene Amola Palekara. postava vo filme Basu Bhattacharya z bombajského filmu, režisér, ktorý vytvoril moderné romantické klasiky v meste, ktoré bývalo.

Mám kamarátku, ktorá sa mi smeje zakaždým, keď jej poviem, že Bombaj je jediný skutočný „mahanagar“ (metropola), ktorý India má. V hlave jej hovorím, aby bola ticho a nechala ma nasiaknuť elektrickým, slaným vzduchom tohto mesta, ktoré nikdy nespí. Zhodujú sa tieto príbehy s mestom, v ktorom sa odohrávajú? Bombaj je ťažké nasledovať. Upadol som do rovnakej úžasnej náklonnosti, keď som sledoval tento seriál? Možno nie celú cestu, nie. Pretože v niekoľkých segmentoch nie sú trópy dostatočne osviežené, napriek snahe dať zápletkám nové nastavenia. A niektorí naťahujú centrálnu domýšľavosť trochu príliš dlho, označenú útulnými filozofickými poznámkami na nárazníku.

Napriek tomu má každý príbeh v sebe niečo jedinečne z Bombaja – nárokovanie si Sea Link v skromnom vozidle, ktoré naň nie je povolené, útek naprieč mestom v miestnom vlaku (ak ste jeden z nich neurobili, tak ste ‘ Žil som, aj keď sa na druhej strane vynoríš, rozdrvený), vnútorné fungovanie bollywoodskeho hudobného štúdia, agresívnych filmových režisérov napádajú nádejní speváci, ktorí si svoj tovar vykladajú v pisoároch (áno, skutočná mestská legenda). A niekoľko má prvky, s ktorými sme sa možno predtým nestretli: Sardar (Naseeruddin Shah), kto rozumie napríklad čínštine (kantončine?) a univerzálnym ľudským emóciám.

A celkovo, aj napriek tu a tam poškriabaniu, „Modern Love Mumbai“, produkovaný Pritish Nandy Communications, robí to, čo si zaumienil. Dáva nám to niekoľko postáv, ktoré sa nám za pochodu začnú páčiť: Fatima Sana Shaikh začína mimoriadne vzrušujúco a je taká extra, že jej túžite povedať, aby sa upokojila, ale potom sa usadí vo svojom živom, fyzickom výkone. Skutočný šéfkuchár Ranveer Brar, ktorý už dlho premenil každú svoju epizódu o varení na YouTube na čin, nie je herec, aspoň ešte nie, ale kompenzuje to svojou prítomnosťou na obrazovke, aj keď ten najlepší Pratik Gandhi bude musieť naučte sa, ako si skutočne vychutnať mäsité „nihari“ skôr, ako uveríme, že to dokáže. Potom sú tu interpreti, ktorých sme naprogramovaní mať radi: je úžasné vidieť takých hercov ako Tanuja a Sarika, ktorí majú niečo skutočné.

A keď uvidíte, že tento pár si konečne nájde chvíľku pre seba na Marine Drive a vytvorí si vlastné súkromie v tých najverejnejších priestoroch, Bombaj si zamilujete znova.

Obsadenie Modern Love Mumbai: Sarika, Tanuja, Pratok Gandhi, Masaba Gupta, Fatima Sana, Shaikh, Meiyang Chang, Arshad Warsi, Wamiqa Gabbi, Chitrangda Singh
Režisér Modern Love Mumbai: Šesť segmentov, réžia: Alankrita Srivastava, Dhruv Sehgal, Shonali Bose, Hansal Mehta, Vishal Bhardwaj, Nupur Ashthana