Recenzia nórskeho hororového filmu pre deti so superschopnosťou

Malé blond dievča v žltej mikine s kapucňou.

Obrázok: IFC Polnoc

Po presťahovaní sa do nového domova — zhluku bytové veže obklopená lesmi, vďaka letným prázdninám tichšia ako zvyčajne — znudená mladá Ida (Rakel Lenora Fløttum) víta priateľstvo s podobne starým susedom Benom (Sam Ashraf). ale The Innocentsbrutálne, no elegantné vyšetrovanie extrémov psychopatie a empatiaje sotva váš typický film o dospievaní.

Napísal a režíroval nórsky filmár Eskil Vogt (nedávny kandidát na Oscara za najlepší pôvodný scenár za scenár. Najhorší človek na svete), The Innocents má obrovský úžitok z talentované deti v jej obsadení, ktorí sú vierohodne prirodzení, aj keď okolnosti okolo nich sú čoraz fantastickejšie. Oni zdať sa ako skutočné deti, a to je veľká časť toho, čo robí film tak znepokojujúcim. Od začiatku sme o Ide trochu pochybovační; dupe po červoch, vypľuje balkóny a prejavuje nenútenú krutosť voči svojej staršej sestre Anne (Alva Brynsmo Ramstad), ktorá je autistická a neverbálna. Ale je nadšená – s nefalšovaným úsmevom z diaľkových svetiel – keď vidí Bena, ako demonštruje svoj nezvyčajný talent: dokáže hýbať predmetmi svojou mysľou.

Úprimne povedané, je to strašne cool a The Innocents Rámuje predstavenie Benových schopností tak nonšalantne, že sa takmer čudujete, či ste videli to, čo ste si mysleli, že ste videli. Ty si urobil! A Ben sa javí ako dostatočne priateľský chlapec, s ktorým je aspoň zábavnejšie stretávať sa s Annou… kým Ida neuvidí, čoho je Ben schopný aj bez použitia jeho „kúzelného triku“ (zahŕňa mačku a je to hrozné) , a určite sa začnete obávať, kam to všetko speje.

Obrázok k článku s názvom Nevinní nájdu alarmujúci spôsob pýtania & # 39; Skontrolovali ste deti? & # 39;

Obrázok: IFC Polnoc

The Innocents by sa v tomto scenári mohla postaviť ako ťažká obžaloba rodičov, ale netlačí sa do tohto kúta. Domáci život každého z nás nie je ideálny – Idini rodičia sa väčšinou zameriavajú na Annu, ktorá si vyžaduje nepretržitú starostlivosť; Benova matka naňho pravidelne praská; a štvrté dieťa v skupine, Aisha (Mina Yasmin Bremseth Asheim), ktorá má svoj vlastný tajný talent, počuje v noci z neznámych príčin svoju matku vzlykať. Väčšinou sa však zdá, že rodičia sú zaneprázdnení svojimi vlastnými životmi, určite na vine, ale nie úplne zanedbateľne. Deti sú vonku, len sa bavia a hrajú, zdá sa, že všetci súhlasia. Čo sa môže pokaziť? Zo všetkých rodičov je najviac zapojená matka Anny a Idy (Ellen Dorrit Petersen); sestry sú jediné deti s dvomi rodičmi, ich byt je väčší a svetlejší ako ostatné, ktoré vidíme, a majú skôr rodinnú štruktúru, než spôsob života, ktorý by sa hrabal pri nezdravých jedlách. Napriek tomu je to ten typ mamy, ktorá povie: „Povedz mi pravdu, nebudem sa hnevať,“ a potom sa aj tak nahnevá.

Needless to say, the kids don’t reveal their gifts to anyone outside their group, and that most certainly includes parents. At first, they delight in sharing their gifts—Aisha, it turns out, is a telepath who can communicate psychically with Ben, but even more remarkably has a link with Anna that unlocks something behind the girl’s wide, vacant eyes. But things turn dark quickly when the sensitive Ben, who’s basically a mini- Carriepoddá sa svojim zlomyseľným inštinktom s chorobnými výsledkami.

Obrázok: IFC Polnoc

Úžasná vec o The Innocents, strašidelný film pre deti vďaka čomu je žáner svieži a zároveň sa vo svete cítite hrozne, je to také nenápadné, aj keď sú v stávke vysoké. Intímna dráma medzi deťmi má pocit, že by sa to naozaj mohlo stať, sotva skrytá pred povšimnutím akýchkoľvek dospelých, hoci to nie je tak, že by do toho mohol zasiahnuť hociktorý dospelý; je to úplne jasné, deti tu majú všetku skutočnú moc. Zapletení do svojho tajného, ​​nadprirodzeného sveta, kde neplatia pravidlá reality, je len na nich, aby si svoje problémy – aj tie doslova na život a na smrť – vyriešili medzi sebou. Je to osamelé a desivé a dokonca nad rámec väčšieho dobra vs. zlý oblúk filmu, jeho menšie momenty odpornosti vás budú držať ešte dlho po skončení filmu.

The Innocents prichádza do vybraných kín a všade tam, kde si dnes požičiavate filmy.

Chcete viac noviniek io9? Pozrite sa, kedy môžete očakávať najnovšie správy Marvel a Hviezdne vojny vydania, čo bude ďalej pre DC Universe vo filme a televíziia všetko, o čom potrebujete vedieť Dom draka a Pán prsteňov: Prstene moci.

.