Ukážka 1. sezóny ‘The Time Traveler’s Wife’, kritika starostlivosti

Žena cestovateľa v čase začal ako kniha a potom bol adaptovaný na film a teraz sa román Audrey Niffenegger dostáva do podoby televízneho seriálus láskavým dovolením výkonného producenta/spisovateľa Stevena Moffata (Doctor Who, Sherlock) a EP / režisér David NutterHra o tróny).

V adaptácii HBO, ktorá má premiéru túto nedeľu o 21:00, hrá Theo James (Sanditon) a Rose LeslieHra o tróny) ako Henry a Clare, pár, ktorého vzťah je skúšaný genetickou poruchou, ktorá mu spôsobuje cestovanie v čase.

Keď sa projekt dostal k Jamesovi, ktorý knihu čítal vo svojich dvadsiatich rokoch, „Myslel som si,‘ Ach, t. Steven, David, HBO, Žena cestovateľa v čase. To je úžasné, “povedal herec pre TVLine.

Aj Leslie bola pritiahnutá k seriálu „povahou Stevenovho písania,“ hovorí herečka. „Ten druh ľahkomyseľnosti, druh okorenenia komédie v celej sérii, skutočne udržal hranie zaujímavé a zábavné. Ale je tu aj spodný prúd tragédie pre týchto dvoch milencov a v dôsledku toho som si myslel, že je to fascinujúci projekt, ktorého súčasťou. Pre každú postavu existuje toľko rôznych ciest, ktoré môžu preskúmať, nielen kvôli vekovej kategórii, ale aj kvôli mimoriadnej situácii, v ktorej sa Clare ocitla tým, že je jednou polovicou páru cestujúceho v čase.“

Nižšie sú hviezdy a Moffat a Nutter ukážkou piatich vecí, ktoré potrebujete vedieť o adaptácii.

TOTO JE PRE FANOUŠKOV KNIHY | Moffat poslal scenáre šou Niffeneggerovi a „hovoril s ňou o veciach, ktoré som zmenil, alebo o tom, prečo som robil veci tak, ako som to robil, a niekedy mlčala a potom sa občas ozvala,“ hovorí. . Celkovo však bol vždy zaneprázdnený autor ruky preč a povedal Moffatovi: „To, čo chcem, aby si urobil – žiadny nátlak – je urobiť veľký hit ako Sherlock alebo Doctor Who. Nechcem, aby si robil to, čo ti poviem,“ spomína.

Moffat, samozvaný fanúšik románu, sa snažil zostať verný zdrojovému materiálu, aj keď prispôsoboval Niffeneggerov príbeh tak, aby zodpovedal štruktúre týždennej televíznej show. “Nie je to o zmene. Nie je to o tom, že som zobral tú knihu a myslel som si, že to chcem napraviť. Kniha je perfektná, “trvá na svojom Moffat. A v porovnaní s filmom z roku 2009, v ktorom hrali Rachel McAdams a Eric Bana, sa séria HBO dostane hlboko do hlavných tém knihy. „Ten film sa mi páčil a veľa ľudí ho miluje,“ hovorí Moffat. „Trvá nám asi tri epizódy, kým zistíme, ako cestovanie v čase naozaj, naozaj funguje, a uistíme sa, že si tým diváci budú istí. Do tej doby vo filme máte sotva čas na to, aby ste sa bavili o tom, o čom to naozaj je, čo je o tom, že ste manželkou cestovateľa v čase a aký je vzťah, a predovšetkým, aká je láska, čo je dobré. love like, čo je téma knihy, ktorú brilantne skúma.“

CHÉMIA JE KĽÚČOVÁ | Keď prišiel čas na spoločné čítanie pre producentov, Leslie a James sa vďaka pandémii snažili vytvoriť chémiu prostredníctvom počítačových obrazoviek. „Proces konkurzu bol naozaj zvláštny,“ opisuje Leslie. „Nikdy som nečítal chémiu cez Zoom. Svet, v ktorom sme práve vtedy žili, bol december 2020, keď som sa dostal do štádia chémie, a tak veľmi, veľmi zvláštne pokúšať sa spojiť s niekým na druhej strane webovej kamery.“ Našťastie, hviezdy mali niečo v ich prospech: trochu spoločnej histórie. „Povedal som Rose, že bude čítať s Theom Jamesom. V jej očiach zažiarila iskra záujmu. Povedal som, ,OK, o čom to celé je?‘ “Spomína Nutter. „Potom som si uvedomil, že sa tak trochu poznajú Downton Abbey Pred mnohými rokmi. Nemyslím si, že spolu konali. Ale medzi nimi dvoma boli vrúcne pocity a boli veľmi pozitívne. Takže si myslím, že sme tam cítili a videli niečo iskru a venovali sme pozornosť tým prvým dojmom a bolo to naozaj dosť, dosť zvláštne.

JEDEN HENRY BOL ŤAŽŠÍ A VIAC ZÁBAVY | Zo všetkých rozdielnych vekových kategórií, v ktorých James stvárňuje Henryho, herec považoval dvadsaťročnú verziu za „najtvrdšiu, pretože som nechcel preháňať, že je mladý a bujarý. Ale zároveň musí byť iný, “hovorí James. Pre Leslie však bolo najzábavnejšie hrať proti tomuto konkrétnemu Henrymu. “[He’s] akýsi ľahkomyseľný, neviazaný a nihilista, “hovorí herečka. “A výsledkom bolo, že som si to naozaj užil, pretože je tak trochu štipľavý a je zábavné to hrať a bolo tam veľké množstvo energie.”

CESTOVANIE V ČASE BOLÍ | Zakaždým, keď je Henry prenesený do budúcnosti alebo minulosti, dostane doslova veľkú hlavu buchnutie do toho časového obdobia. “Bolo to bolestivé a mal som veľa hrbolčekov a modrín,” hovorí James o natáčaní týchto scén. „Svým spôsobom som to chcel. Nastali mäkšie pristátia. Pamätám si, že tam bol jeden, ktorý som prosil Davida, aby ho znova nakrútil, pretože som chcel zakaždým… cítiť sa takto:Ou! Ježiš! ‘ Toto nie je len druh zábavného romanticko-komediálneho zariadenia, kde niekto prepadne časom. Je to niečo, pri čom sa poriadne nahnevá. Takže áno, v skutočnom živote to bolí.”

Séria Manželka cestovateľa v časeSTAROSTLIVOSŤ O STAROSTLIVOSŤ | Jedným z bodov, kde bola kniha kritizovaná, je skutočnosť, že dospelý Henry opakovane navštevuje Clare, keď je dieťa, čo vyvoláva obavy, že ju ostrihal. „To nie je príbeh v knihe, filme alebo televíznej relácii. On je ženatý jej, “odporuje Moffat. „Stretne ju v dospelosti, zamiluje sa do nej, ožení sa s ňou a potom sa nie vlastnou vinou vráti v čase a je konfrontovaný s detskou verziou ženy, ktorú už miluje. Ešte viac vo verzii televíznej šou dáva jasne najavo, že je len kamarát.” Navyše, Henry, ktorý navštevuje mladú Clare, je „zodpovedný muž, takže má v tejto veci nesmierne prísne pravidlá,“ ako napríklad, že jej nikdy v budúcnosti neprezradí, kto je.

Obe postavy tiež vedú rozhovor o tom, kto koho upravoval v jednej z epizód. „Ak jeden z nich zmení druhého, Clare zmení Henryho,“ dodáva Moffat. „Clare je presne taká istá osoba ako malé dievča, keď ju vidíte po sedemdesiatke. Henry obteká Clare ako rieka okolo skaly. Robí zo seba muža, ktorým ho chce mať, pretože ju miluje.”